Наш дошкільний заклад
Новини
Протидія булінгу

9 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
Булінг (цькування)це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.
Типові ознаки булінгу (цькування) такі:
  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого
Порядок подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Заяву про випадки булінгу в ЗДО має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3.  Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов'язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

4.  Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

5. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.
6.  Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв'язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками
освітнього процесу. 
7.  Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

 ЗРАЗОК ЗАЯВИ ПРО БУЛІНГ можна завантажити тут

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причених до булінку (цькування)

 

  • В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Служби у справах дітей.
  • Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.
  • Керівником освітнього закладу або уповноважені ним особи відповідно чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в освітньому закладі.
  • Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення

 

ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В КЗ «ДНЗ No 57 ВМР» НА 2023-2024 Н.Р. Завантажити тут

Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) в КЗ "ДНЗ №57 ВМР". Завантажити тут.

 

 

 

 

 

Шість порад батькам про те, як захистити свою дитину від знущань у дитячому садку
Для малюків дитячий садок стає майже другою домівкою, де вони з цікавістю проводять час за різними іграми, складають кубики й разом учать алфавіт. Звичайно, найменше, що ви можете очікувати від групи таких юних і прекрасних створінь, - це «булінг» (різні прояви агресивного переслідування).

 

Однак діти молодшого віку можуть стати осередком булінгу як в якості жертв, так і в якості агресорів, до того ж навіть частіше, ніж старші діти. У віці від трьох до п'яти років вони ще тільки починають учитись того, як знаходити спільну мову з оточуючими, вони менш досвідчені у вирішенні проблем, які часто виникають під час їхніх спільних ігор з іншими дітьми. Тому для вирішення певних непорозумінь вони використовують не ефективні способи врегулювання конфліктів, а агресію.

Знаходити спільну мову з іншими дітьми

У період часу до початкової школи діти набувають важливих життєвих навичок: як заводити друзів, ділитись іграшками, вирішувати суперечки. Оскільки вони ще не інтуїтивні у своїх проявах, їм важко оволодівати цими навичками, що веде до виникнення фрустрації. Коли маленькі діти засмучуються, вони часто бурхливо реагують, висловлюючись або здійснюючи вчинки, які завдають кривди іншим. Наприклад, вони можуть кричати, обзиватися, штовхати й битись чи навіть вигнати дитину із групи своїх друзів.

Формування вмінь

Ігри поодинці та з іншими малюками є звичайною практикою для дітей молодшого та старшого дошкільного віку, що дозволяє розвивати в них навички, необхідні для формування й вибудовування дружніх стосунків. Однак деякі діти, наприклад, які мають кількох братів і сестер або пройшли через безліч ігрових заходів, легше взаємодіють з оточуючими. У старшому дошкільному віці в дітей є більше можливостей грати один з одним (дозволяє розвиток), ніж у найменших, тому вони зазвичай більш кваліфіковані в питанні встановлення дружніх стосунків на дитячому майданчику. Крім того, старші діти дитсадка з більшою ймовірністю встановлюють тісні дружні стосунки, краще сприймають соціальні сигнали, краще проявляють себе при вирішенні конфліктів, здатні краще підтримати своїх союзників і захистити їх, краще контролюють свої імпульси, усвідомлюють свої почуття і грають поодинці значно рідше, ніж їхні маленькі товариші.

Як змінюється агресія

З'єднайте в одній компанії агресивних дітей, які не знають, як упоратися з конфліктом, і це стане приводом для появи інцидентів знущань та агресії. Однак, оскільки здатність уживатися з оточуючими в дитини змінюється при переході з молодшого дошкільного віку у старший, імовірність виникнення конфліктів, так само як і форма булінгу, теж змінюється. Ранній досвід здатний навчити вашу дитину порозумітися з оточуючими, що може захистити її від знущань у майбутньому. Наприклад, чотирьох- і п'ятирічні діти краще зупиняють хуліганів, захищаючи своїх друзів від агресії, і краще вирішують конфлікти цивілізованими способами.

Поради, як зменшити кількість проявів агресії в дитячому садку

Ви можете допомогти вашому малюку опанувати та практикувати навички, які допоможуть потоваришувати, знаходити спільну мову з однолітками й уникати або запобігати ситуаціям з проявам агресії як з боку агресора, так і жертви. Ось кілька порад для вас.

Навчіть відчувати контроль. Навчіть дитину того, як контроль над своїми емоціями здатний перешкодити спалаху агресії або нападкам на інших дітей. Навчіть дитину певної лексики, необхідної для вираження почуттів, і запропонуйте їй методи релаксації, наприклад, зробити глибокий вдих або порахувати до десяти. Це допоможе їй зберігати спокій у досить напруженій ситуації.
Сприяйте вмінню вирішувати проблеми. Кинути іграшку або вдарити по столу своїми дитячими рученятами - це не вирішення проблеми, і чим раніше дитина про це дізнається, тим краще! Замість цього заохочуйте дітей співпрацювати при розбіжностях шляхом визначення почуттів кожного з них, констатуючи проблему й питаючи один в одного про можливе рішення. Навчившись розв'язувати конфлікти, ваша дитина отримає набагато більше шансів вибудувати позитивні й дружні стосунки.
Додайте позитиву. Організуйте ігрову зустріч, потім дайте дітям шанс попрактикуватись у тому, як слухати, ділитися чимось, співпрацювати й робити щось по черзі. Групові ігри з річчю, яку треба передавати один одному (наприклад, м'яч), або ігри, які вимагають почерговості дій учасників, допоможуть дітям розвивати важливі соціальні навички і, головне, отримувати задоволення!
Радійте різноманітності. Взаємодія з однолітками якісно покращується, коли діти розуміють, цінують і поважають один одного, а отже, вам необхідно порозмовляти з дитиною про те, що всі люди різні, і що це чудово, оскільки наші відмінності роблять нас особливими.
Допоможіть побудувати дружні стосунки. Запрошуйте додому приятелів вашої дитини, заведіть у парку розмову з мамами малюків того ж віку, що й ваш, відвідайте групи, які відповідають віку дитини, де ваш малюк зможе познайомитися зі своїми потенційними приятелями. Друзі потім можуть захищати один одного від насильства.
Розмовляйте. Навчайте дітей робити певні кроки, якщо на їхніх очах розгортаються сцени насильства, це може допомогти присікти знущання у групі. Порадьте, щоб ваша дитина сказала: «Зупинись! Ти вчинив погано!» Варто відвести постраждалого малюка подалі від хулігана й повідомити про подію дорослим. Замість того щоб відчувати себе безпорадним, такі реакції допоможуть дитині вжити необхідних заходів в агресивній ситуації.
Маленькі діти вже досить дорослі, щоб відчути, що таке агресія, але вони також і досить дорослі, щоб дізнатися про те, як запобігти її проявам. Навчаючи свого крихітного малюка цих ефективних технік, ви допоможете йому розвинути адекватну самооцінку, набути ефективних навичок вирішення проблем, необхідних для врегулювання суперечок без будь-якого насильства або істерик.